Общи условия


 

УВАЖАЕМИ КЛИЕНТИ,

БЛАГОДАРИМ ВИ, ЧЕ ПРЕДВАРИТЕЛНО СЕ ЗАПОЗНАХТЕ С УСЛОВИЯТА НА ВАШЕТО ПЪТУВАНЕ.
Тези условия, заедно с условията за конкретната програма, са неразделна част от договора между Вас и „Дрийм Тийм Травел”, който се сключва съгласно изискванията на Закона за туризма в случаите, когато ние сме основен организатор на Вашето пътуване. В случаите, когато „Дрийм Тийм Травел” действа в качеството на агент при продажби на програми на други туроператори, пътуванията се осъществяват при условията на съответния туроператор.
 

1.      Записване, резервации, документи:
1.1   
Всеки потребител може да направи заявка за закупуване на предлагана туристическа услуга от туристическа агенция „Дрийм Тийм Травел“, по телефон, електронна поща dream_travel@abv.bg или чрез контактната форма на адрес:  www.dreamteamtravel.bg
1.2    
Резервацията се счита за окончателно потвърдена само когато е получено плащане на депозит от потребителя на туристически услуги и представяне на лични документи, съгласно размера му, определен в съответната оферта, или е получено пълно плащане.
1.3   
Ако от момента на извършване на резервацията до момента на постъпване на депозита по сметките на туристическа агенция „Дрийм Тийм Травел“,  настъпят изменения в цените на резервираните услуги, Туроператорът, има правото да поиска от Потребителя да му заплати разликата.
1.4   
При записване, за сключване на Договор за туристически пакет  Потребителят трябва да представи данни по лична карта или международен паспорт: номер, валидност и място на издаване на личния документ, ЕГН, трите имена на кирилица и латиница, адрес и телефон (желателно и електронен адрес) . В случай, че Поттребителят желае да му бъдат предоставени допълнителни услуги, които не са включени в програмите, или има специфични изисквания по отношение на настаняването, храната или други, те трябва да бъдат отбелязани допълнително. Туроператорът ще направи всичко възможно да ги удовлетвори, но не може безусловно да гарантира изпълнението на допълнителните изисквания.
1.5   
Необходими документи за пътуване, издадени в съответствие със законите на Република България: за всички туристи по програми, които включват държави извън ЕС, с изключение на държавите: Швейцария, Норвегия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Албания, Черна гора и Македония - валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.6    
Ако Потребителят е чуждестранен гражданин, той трябва да се информира за правния и визов режим на неговата страна спрямо страните, които се посещават по съответната туристическа програма.
1.7    За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.8  
   За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимият документ за самоличност, се изисква и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.9   
 За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма през територията на Хърватия – нотариално заверена декларация, преведена на хърватски или на английски език.
1.10     
В случай, че Потребителят не представи или представи неправилно попълнена декларация, в следствие на което не е допуснат да премине границата на България,  Туроператора не забавя провеждането на програмата на останалата част от групата и не дължи неустойки на потребителя за непроведеното пътуване.
2.      Цени, срокове и начини на плащане:
2.1   
Цените за всяка програма, неразделна част от договора, включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /Данък добавена стойност/.
2.2   
В цената на туристическия пакет са калкулирани както следва: транспортни разходи, в това число гориво, разходи свързани с ползването на услуги по договора, в това число летищни, пристанищни и др.такси, хотелиерски, екскурзоводски услуги, спрямо валутния курс на лева към USD, GBP, CHF, RUB и EUR или други валути на БНБ.
2.3   
Увеличение на цената, което се счита за значително - повече от 5% от пакетната цена, е възможно: при покачване цените на горивата, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването, промяна на валутните курсове, възникнали след подписването на договора.
2.4 
   При цените за деца и младежи, формулировката дете/ младеж + 1 или 2-ма възрастни означава дете/ младеж с 1 или съответно 2-ма възрастни в стая. Формулировката „цена за трети възрастен” означава цена за възрастен, настанен на трето легло с други двама възрастни в стая.
2.5   
Цените са валидни при минимум 35 туристи, освен ако в приложената програма не е упоменато друго.
2.6   
Цените за всеки туристически пакет включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно.
2.7   
Цените за всеки туристически пакет не включват входни музейни такси, билети за корабчета, билети за градски транспорт, лични разходи и това, което не е описано изрично в програмата в точка „включва”.
2.8  
  Когато има намаления и отстъпки от пакетната цена те задължително са упоменати в програмата. Когато не са обявени намаления или отстъпки, означава, че няма такива.
2.9  
Допълнителните услуги, мероприятия и услуги, обявени в програмата като такива и с допълнително заплащане се заявяват при сключване на Договора за туристически пакет и свързани туристически услуги и се заплащат при доплащането на екскурзията, тъй като за провеждането им са необходими предварителни резервации и организация, освен ако не е упоменато друго.
2.10 
Цените са валидни при настаняване на Потребителя на единична седалка в превозното средство, с което се провежда екскурзията. За настаняване на двойна седалка на един турист се доплащат 30% от стойността на екскурзията при автобусни екскурзии, за самолетните - се уточнява в програмата.
2.11 
Горните условия нямат действие между страните, в случай че пътуването се анулира от потребителя.
2.12 
Плащането се извършва в лева по банков път на сметката на Туроператора: 
Банка ДСК АД
IBAN: BG56STSA93000030406545
BIC кода на банката STSABGSF
Получател на плащането: „ДРИЙМ ТИЙМ – 1“ ООД  
2.13 
Разсрочено плащане -Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. Туроператорът се освобождава от отговорност, ако Потребителят не извърши плащания в установените срокове и по този начин автоматично прекратява договора проявявайки недобросъвестност при изпълнение на своите задължения, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на Потребителя, респ. туристите.
2.14 
Депозит - ако не е упоменато друго, размерът на депозита е както следва:
2.15.1
За самолетни екскурзии и почивки: Авансово плащане, ако не е упоменато друго депозитът е в размер на 50% от стойността на екскурзията и се внася в момента на заявяване на резервацията и при сключването на Договора за организирано пътуване. Крайно плащане до 30 дни преди датата на заминаване!
2.15.2
Разсрочено плащане за програми с автобус е възможно на две вноски: депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас програма; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 20 дни преди датата на отпътуване.
2.15.3
При записване за програми с автобус, чийто период на пътуване включва празнични дни (Великден, 1 май, 6 май, 24 май, 6 и 22 септември, Коледа и Нова година) са в сила следните условия за плащане: депозит в размер на 40% от стойността на избраната от Вас програма – най-късно до 3 дни от потвърждаване на резервацията; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 17 дни преди датата на отпътуване.
2.16 
Резервация се потвърждава при внасяне на депозит и се препотвърждава окончателно до 24 ч. след внасяне на първоначалната вноска и подписване на договора.
3.     Промени и Анулации
3.1  
Ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил останалите плащания в определените срокове, посочени в договора, пакетът се смята за анулиран по вина на Потребителя.
3.2  
В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора от страна на Потребителя се удържат следните неустойки:
– до 30 дни преди датата на пътуването (до 60 дни за самолетни програми)  - без неустойки;
– от 29 до 20 дни преди датата на пътуването (от 59 до 31 дни за самолетни програми) – 100% от внесения депозит;
– от 19 до 15 дни преди датата на пътуването (от 30 до 15 дни за самолетни програми) – 75% от общата цена на пътуването;
– по-малко от 15 дни преди датата на пътуването -100% от общата цена на пътуването.
3.3   
За някои от предлаганите от Туроператора програми са в сила изисквания за минимален брой участници. При приемане на резервацията Потребителя се информира за това. В случай, че необходимият минимален брой участници не бъде достигнат, Туроператорът си запазва правото да анулира пътуването, като се задължава да уведоми  Потребителите за това незабавно и, по възможност, да предложи пътуване на друга дата. При отсъствие на такава възможност или при отказ от страна на Потребителя да приеме промяната, заплатената сума ще бъде възстановена в пълен размер.
3.4  
Туроператорът не носи отговорност по неизпълнени или неточно изпълнение на настоящия договор и не дължи неустойки, ако причините за това се дължат на:
3.4.1
Потребителя, т.ч. анулация или прекъсване на пътуването по лични причини на Потребителя, или неявяване от негова страна на определено за отпътуване място и време;
3.4.2
Действия на трето лице, несвързано с изпълнението на договора, които не могат да се предвидят или избегнат;
3.4.3
Недопускане от граничните или други служби на Потребителя, поради липса на необходими документи за пътуването, виза или друга причина, която не е във вина на Туроператора;
3.4.4 
Необходимост от хоспитализация на Потребителя в болнично заведение;
3.4.5 
Непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на Туроператора и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им. За непреодолима сила или събитие се считат: забавяне на гранични пунктове, усложнена обстановка по пътищата вкл. стачки от страна на авиолинии, фериботни компании и други, всякакъв род проверки на гранични пунктове, проведени от контролните органи, отнемащи време в повече от предвиденото, оказване на медицинска помощ на турист от организирана група и други изключителни обстоятелства. При тези случаи Туроператорът си запазва право на промени в програмата и на действия според конкретната ситуация, без да дължи неустойки за това.
4.     Задължения на Туроператора
4.1  
При пътуване с въздушен или морски транспорт се прилагат условията на съответния превозвач. Възможно е тези условия, по силата на международни конвенции, да ограничават отговорността на превозвача към пътниците по отношение на забавяне или загуба на багаж, неспазване на обявените разписания и други. Туроператорът не поема каквато и да е отговорност във връзка с гореизложеното и всички рекламации, произтичащи от въздушен или морски транспорт следва да се отправят към съответния превозвач.
4.2  
Туроператорът не носи отговорност за услуги, които не са включени в съответните програми или не са били допълнително потвърдени от нас. Фирмата не носи отговорност и за услуги (екскурзии, транспорт, забавления и др.), които клиентите закупуват индивидуално и не чрез представител на Туроператора на място в съответния курорт (населено място), както и за промени, анулации или непредоставяне в пълен обем на заявени услуги, ако причина за това са военни действия, терористични актове, стачки, гражданско неподчинение, природни бедствия, пожар, действия на държавни органи или други обстоятелства извън нашия контрол.
4.3. 
Туроператорът не носи отговорност и не възстановява суми за изцяло или частично непроведени пътувания, причини за които са неявяване на клиент на определените за отпътуване място и време, забрана за пътуване от страна на компетентните държавни органи, налагане на мярка за неотклонение на клиент по време на пътувания в чужбина в резултат на извършени от него нарушения на законодателството на съответната страна.                                   
4.4. 
Организираните от Туроператора пътувания в чужбина са единствено с цел туризъм, освен ако допълнително не е договорено друго. Поради това, фирмата не поема отговорност за каквито и да било разходи, възникнали в резултат на използване на туристически програми с цел емиграция или бизнес.
5.     Задължения на Потребителя
5.1. 
Да заплати договорената цена на заявените услуги в предвидените за това срокове.
5.2. 
При пътувания в чужбина да попълни и представи в предвидените срокове всички необходими документи.Туроператорът не поема отговорност за непроведени пътувания, причина за които са нередовни, неправилно попълнени или липсващи документи, както и поради предоставена невярна информация от страна на клиента.
5.3. 
Да осигурява опазването на личните си документи по време на пътуване. Всички разходи за административни такси, допълнителен престой, транспорт и други, възникнали в резултат на кражба, загубване или унищожаване на задграничен паспорт по време на пътувания в чужбина са за сметка на  Потребителя .
5.5. 
Да се явява на определените за отпътуване дата, време и място. Всички разходи, претърпени от Потребителя, поради закъснение или неявяване и последващо изпускане на автобуса, самолета, кораба, влака или съответното превозно средство са изцяло за негова сметка, независимо от причината за закъснението.
5.6. 
По време на организирани от Туроператора групови пътувания да спазва указанията на представителите на фирмата за време и място за тръгване, мерки за безопасност и др., а също така да не предприема действия, които нарушават спокойствието или застрашават сигурността на останалите участници в групата, както и на персонала на Туроператора и неговите контрагенти.
5.7. 
Ако здравословното състояние на Потребителя (наличие на хронични заболявания, бременност и др.) налага това, негово задължение е да се консултира с личния си лекар за влиянието, което могат да окажат свързаните с пътуването промени в климатичните и др. условия, а също и да осигури евентуално необходимите за времетраенето на пътуването медикаменти.
6.    Застраховки
6.1 
Всички Потребители, пътуващи в чужбина, са задължени да имат медицинска застраховка за времето на престоя им извън страната. Тя се заплаща допълнително или е включена в общата цената на туристическата услуга, според конкретната оферта.За Потребители между 70 и 84 г. е необходимо доплащане за завишена застрахователна премия, конкретно посочено във всяка резервация.
6.2 
Туроператорът осигурява по желание на клиента, срещу допълнително заплащане и застраховка Отмяна на пътуване. Тя е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
6.3 
Всички въпроси, свързани с ликвидация на щетите в резултат на настъпило застрахователно събитие се решават между Потребителя и застрахователната компания, като Туроператора е готов да окаже пълно съдействие.
6.4 
Туроператора не отговаря за изпълнението на задълженията на застрахователя, тъй като не е страна по застрахователния договор.
6.5  
Изрично във всяка програма на екскурзия и в този договор е упоменато, дали тази застраховка е включена в пакетната цена на екскурзията.
6.6  
Туроператорът притежава задължителна Застраховка Отговорност на Туроператора по смисъла на чл. 97 ал. 1 от Закона за Туризъм
7.     Спорове и рекламации
7.1. 
Всички рекламации, свързани с качеството на заплатените от Потребителя услуги, трябва да бъдат предявени на място пред представители на Туроператора или пред съответната обслужваща фирма с оглед своевременно отстраняване на допуснатите недостатъци. Ако това се окаже невъзможно, Потребителят трябва да изиска от представител на Туроператора или неговите контрагенти съставяне на протокол, върху който фигурира име, подпис и печат на отговорното лице.  В срок от 5 работни дни след крайната дата на организираното пътуване, Потребителят трябва да представи лично в офиса на Туроператора/Турагента писмена рекламация, съставения констативен протокол, оригиналния екземпляр от договора, платежен документ /касов бон, фактура/.
7.2. 
В случай, че Потребителят не е предявил рекламацията по описания начин, неговите претенции няма да се приемат и разгледат от страна на Туроператора.
Забележка: Потребителят не трябва да забравя, че категорията на хотелите и автобусите се определя от оторизираните власти на съответната страна, а не от Туроператора.
7.3  
Туроператорът се задължава в срок от 30 дни след получаване на рекламацията да даде своето писмено становище по нея.
7.4  
Туроператорът не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на Потребителите; при рекламация на услуги, избрани от Потребителите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на Потребителите, независимо от това запознати ли са с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на Потребителя, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
7.5 
  Туроператорът не носи отговорност пред Потребителя , в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Туроператорът не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
8.      Други условия
8.1   
Получените лични данни във връзка с този договор, ще бъдат използвани единствено във връзка с изпълнението на услугите по заявеното пътуване. Те ще бъдат предоставени само при необходимост на подизпълнител/доставчик на съответната услуга съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 (Общ регламент за защита на данните).